Czym powinien charakteryzować się projekt graficzny dobrej kampanii reklamowej?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Styczność z graficznymi projektami reklamowymi mamy dosłownie każdego dnia. Są to bowiem m.in. ulotki rozdawane na ulicy, plakaty i bilbordy wiszące na budynkach lub słupach, strony internetowe, różnorodne publikacje drukowane, szyldy sklepów czy aplikacje mobilne na telefon. Niektóre z nich są przeciętne, na inne zaś patrzymy z prawdziwą przyjemnością, ponieważ przyciągają nasz wzrok ciekawą czcionką, niebanalnym pomysłem na przedstawienie produktu albo znakomicie dobraną kolorystyką. W niniejszym artykule zostaną wymienione kluczowe cechy dobrych projektów graficznych.

Interesujący pomysł i spójna całość to podstawa

W przypadku tworzenia graficznych projektów reklamowych największe znaczenie ma pomysł i określenie dokładnego celu, jaki nam przyświeca. Grafika użytkowa jest bowiem formą sztuki, ale jednocześnie ma za zadanie w odpowiedni sposób oddziaływać na potencjalnego klienta, tak aby skłonić go zakupu produktu albo skorzystania z usługi. Ponadto liczy się harmonia i równowaga, co oznacza, że wszystkie elementy w danym projekcie powinny być idealnie i symetrycznie rozplanowane. Całość ma być zatem czytelna i pozbawiona chaosu. Nie można też zapomnieć o właściwej typografii, czyli doborze odpowiednich fontów (czcionek) i hierarchii tekstu – pod żadnym pozorem nie może on zlewać się z tłem. Unikajmy zbyt fikuśnych liter, gdyż niepotrzebnie odwracają one uwagę od przekazu. Jeśli chodzi o kolorystykę, to wszystkie zastosowane barwy muszą do siebie pasować. Każda z nich niesie ze sobą konkretny ładunek emocjonalny, kierowany do odbiorcy, dlatego zaleca się dużą rozwagę w ich doborze. Jeśli więc np. zdecydujemy się na wyraziste kolory, wtedy powinniśmy postawić na delikatne linie. Osobom, którym zależy na zdobyciu cennych umiejętności z zakresu planowania oraz składu różnych publikacji (również reklamowych) zaleca się udział w specjalnym kursie DTP i Prepress

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*