Rodzaje przekładni – ślimakowa czy globoidalna?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

W mechanice maszyn ogromne znaczenie ma precyzja zastosowanych detali oraz odpowiednio dostosowane techniki. Dzięki niezawodnym rozwiązaniom urządzenia działają bez zakłóceń i nie wymagają kosztownych napraw. Jednym z ważnych elementów są motoreduktory, których budowa opiera się na przekładni i silniku. Warto przyjrzeć się dokładniej profesjonalnym rozwiązaniom. 

Zastosowanie i rola przekładni

Wysokiej jakości motoreduktory mają zastosowanie w przemyśle samochodowym, w zakładach produkcyjnych, a nawet na lotniskach. Konstrukcja samej przekładni ma duże znaczenie, ponieważ motoreduktory dostosowywane są do lekkich, średnich oraz dużych obciążeń. Przekładnia ślimakowa często wykorzystywana jest do dużych układów, umożliwia przenoszenie dużych obciążeń przy jednoczesnym zachowaniu cichej pracy. Dużą zaletą jest także samohamowność, dzięki której napęd przekazywany jest w jednym kierunku. Z kolei przekładnie globoidalne cechuje nieco wyższa sprawność, a nierzadko możliwość osiągnięcia większych mocy. Konstrukcje ślimakowe często stosowane są jako element budowy maszyn i urządzeń, ze względu na kompaktowe wymiary. Ślimak może być umieszczony w różnych konfiguracjach, co pozwala na wpasowanie całego układu do miejsc z ograniczoną przestrzenią. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*