Co to jest logotyp?

Znakomita identyfikacja wizualna to klucz do sukcesu każdej marki. Musi być ona przede wszystkim charakterystyczna, a także wpisywać się zarówno w strategię, jak i wizję firmy. Jednym z najważniejszych elementów owej identyfikacji jest logotyp, czyli grafika wykorzystywana do tekstowego zaprezentowania  obrazu. Projektowaniem tego typu rozwiązań zajmują się liczne agencje reklamowe w Poznaniu oraz w innych większych miastach naszego kraju.

Niezbędny element identyfikacji wizualnej 

Logotyp to nic innego jak forma prezentacji graficznej nazwy konkretnej firmy, przedsiębiorstwa, produktu, organizacji czy marki, składająca się z symbolu graficznego, nazwy oraz sloganu. Znak ten pozwala skutecznie wyróżnić się na tle innych konkurencyjnych podmiotów, znajdując miejsce w świadomości klientów. Co istotne, każdy właściciel logotypu może zarejestrować go jako znak towarowy. Umożliwia to nadanie mu ochrony prawnej, oznaczającej wyłączne prawo określonej firmy do posługiwania się nim w różnych celach – zarówno zarobkowych, jak i zawodowych. Taka rejestracja jest zawsze oznaczana literką R umieszczoną w okręgu, który znajduje się przy samym znaku (przeważnie na jego końcu).

Dobrze zaprojektowany logotyp odznacza się oryginalną typografią (idealnie dopasowaną do marki), przyciągającą uwagę kompozycją tekstową, właściwie dobraną gamą kolorystyczną, a także odpowiednim rozstawem oraz formatem czcionki. Z tego względu projektowanie logotypów to praca wymagająca dużej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia grafiki użytkowej. Zajmują się tym najczęściej duże agencje reklamowe, zatrudniające najlepiej wykwalifikowanych grafików komputerowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

jeden + dziewiętnaście =