Konstrukcja każdego samochodu osobowego opiera się na zawieszeniu, które w pewnym sensie stanowi podstawę pojazdu. Jest to nic innego jak zespół elementów, który łączy koła z resztą auta. Przenosi on siły powstające podczas jazdy na nadwozie, dzięki czemu poruszanie się jest w pełni bezpieczne i komfortowe. Obecnie istnieją różne rodzaje zawieszenia, które są odmienne pod względem budowy, a także możliwości dokonywania zmian, co oznacza, że nie wszystkie są w równym stopniu użyteczne jeśli chodzi o tuning. Zamierzając dokonywać tuningu na nowym bądź eksploatowanym już pojeździe, warto wiedzieć, jakie zawieszenia na to pozwolą.
Podstawowy podział wyróżnia zawieszenie zależne, półzależne i niezależne, ale ma ok związek wyłącznie z wzajemnym wpływem kół na siebie podczas jazdy. Oprócz tego zawieszenia dzielą się na te z układem dwóch wahaczy poprzecznych lub wielowahaczowe. Te drugie były stosowane początkowo wyłącznie w samochodach sportowych, ale obecnie można je spotkać w samochodach przeznaczonych do codziennej jazdy. Z uwagi na obecność w nich amortyzatorów oraz sprężyn odpowiadających za funkcję resorującą, możliwe jest ich obniżanie lub podwyższanie poprzez wymianę tych części na specjalne amortyzatory i sprężyny obniżające. Istnieje jeszcze tzw. zawieszenie gwintowane, które opiera się na amortyzatorach z regulacją, a co za tym idzie, pozwala samodzielnie dostosowywać wysokość zawieszenia poprzez odpowiednie osadzenie nakrętek na gwintach.