Producenci samochód prześcigają się w technologiach stosowanych w układach kierowniczych i napędowych. W samochodach jeżdżących po naszych drogach możemy spotkać pojazdy wyposażone zarówno w skrzynie automatyczne, jak i manualne. Jeszcze niedawno automatyczna skrzynia biegów była stosowana tylko i wyłącznie w luksusowych samochodach. W dzisiejszych czasach producenci montują je również w małych, miejskich samochodach, aby ułatwić poruszanie się po zatłoczonych miastach. Na takie działania zdecydował się koncern PSA. Części francuskie do pojazdów wyposażone w tego typu skrzynie nie odbiegają kosztami od samochodów wyposażonych w skrzynie manualną.
Na rynku można spotkać samochody wyposażone w silniki diesla, jak i silniki benzynowe. Diesle są chętniej kupowane wśród Polaków, chociaż na rynku używanych samochodów bardzo często są negatywnie postrzegane, głównie z powodu zastosowania wadliwych elementów, typu wtryski, koło dwumasowe oraz filtr cząstek stałych. Największą i najbardziej kosztowną naprawą w przypadku silnika wysokoprężnego jest układ przeniesienia napędu, czyli sprzęgło wraz w dwumasą, która stosowana jest w celu uniknięcia drgań przenoszonych z silnika. Układ ten sprawdza się w swoim działaniu znakomicie, jednak naprawa w przypadku awarii jest bardziej kosztowna niż w przypadku normalnego sprzęgła.
Po czym można poznać awarię? Jej najbardziej widoczny efekt występuje podczas gaszenia pojazdu. Gdy dwumasa wymaga już wymiany, podczas gaszenia pojazdu cały pojazd wpada w drgania, a sam wybierak biegów wewnątrz pojazdu drży, co doskonale wyczuwa się, siedząc w fotelu kierowcy lub pasażera.