Czym jest franczyza?

Na przestrzeni ostatnich lat w naszym kraju dużą popularność wśród przedsiębiorców zdobyła franczyza. To nic innego jak system sprzedaży towarów bądź usług, który jest oparty na współpracy między niezależnymi przedsiębiorstwami – zarówno pod względem prawnym, jak i finansowym. Rozwiązanie to okazuje się wprost idealne zwłaszcza dla osób pragnących prowadzić własny biznes, ale jednocześnie zupełnie nie mających na niego pomysłu. Powodzeniem cieszy się m.in. franczyza na siłownię, lokal gastronomiczny czy stację paliw.

Dokładna umowa z podmiotem zewnętrznym to wymóg konieczny

Franczyza to sprawdzony sposób na rozpoczęcie kariery przedsiębiorcy i jedna z najprostszych dróg do wzbogacenia się. Firmy funkcjonujące w ramach tego specyficznego systemu na ogół rzadziej upadają niż firmy działające samodzielnie od podstaw. Warunkiem otwarcia biznesu jest w tym przypadku przyjęcie zasad narzuconych przez podmiot, który udziela licencji, a także comiesięczne oddawanie mu ustalonej kwoty pieniędzy w zamian za nazwę, tzw. „know how”, znak towarowy, sposób postępowania oraz wszelką pomoc na płaszczyźnie handlowej czy technicznej.

Dodatkowe wymagania to choćby gotowość do wniesienia własnego kapitału, zachowanie pełnej poufności informacji oraz przestrzeganie kluczowych standardów wdrożonych w całej sieci. Wszystkie te elementy są zawsze bardzo dokładnie określone w podpisanej przez obie strony umowie. Franczyza przyjmuje wiele form, ale najbardziej powszechna jest dystrybucyjna (artykuły spożywcze, odzież, paliwo, kosmetyki, biżuteria itp.) i usługowa (branża gastronomiczna, edukacyjna, finansowa, turystyczna czy hotelarska).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

sześć + cztery =