Co to jest logotyp?

Co to jest logotyp?

nappy/pexels.com

Biznes / rynek / finanse
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Znakomita identyfikacja wizualna to klucz do sukcesu każdej marki. Musi być ona przede wszystkim charakterystyczna, a także wpisywać się zarówno w strategię, jak i wizję firmy. Jednym z najważniejszych elementów owej identyfikacji jest logotyp, czyli grafika wykorzystywana do tekstowego zaprezentowania  obrazu. Projektowaniem tego typu rozwiązań zajmują się liczne agencje reklamowe w Poznaniu oraz w innych większych miastach naszego kraju.

Niezbędny element identyfikacji wizualnej 

Logotyp to nic innego jak forma prezentacji graficznej nazwy konkretnej firmy, przedsiębiorstwa, produktu, organizacji czy marki, składająca się z symbolu graficznego, nazwy oraz sloganu. Znak ten pozwala skutecznie wyróżnić się na tle innych konkurencyjnych podmiotów, znajdując miejsce w świadomości klientów. Co istotne, każdy właściciel logotypu może zarejestrować go jako znak towarowy. Umożliwia to nadanie mu ochrony prawnej, oznaczającej wyłączne prawo określonej firmy do posługiwania się nim w różnych celach – zarówno zarobkowych, jak i zawodowych. Taka rejestracja jest zawsze oznaczana literką R umieszczoną w okręgu, który znajduje się przy samym znaku (przeważnie na jego końcu).

Dobrze zaprojektowany logotyp odznacza się oryginalną typografią (idealnie dopasowaną do marki), przyciągającą uwagę kompozycją tekstową, właściwie dobraną gamą kolorystyczną, a także odpowiednim rozstawem oraz formatem czcionki. Z tego względu projektowanie logotypów to praca wymagająca dużej wiedzy i umiejętności z zakresu tworzenia grafiki użytkowej. Zajmują się tym najczęściej duże agencje reklamowe, zatrudniające najlepiej wykwalifikowanych grafików komputerowych.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*