Artem Podrez/pexels.com
Współcześnie, technika podąża do przodu w bardzo zadowalającym tempie. Coraz częściej mamy do czynienia z rozwiązaniami, które nie tylko ułatwiają nam życie, ale również są innowacyjne i niejednokrotnie tańsze od tych tradycyjnych. Dotyczy to również sprzętu w branży kosmetycznej, gdzie pojawiają się technologie pozwalające na uzyskiwanie spektakularnych efektów w krótkim czasie.
Jednym z tego rodzaju innowacyjnych zabiegów jest szeroko pojęta laseroterapia. Terminem tym określamy ogół zabiegów wykonywanych przy pomocy lasera. Obecnie, jest to jedna z najbardziej popularnych metod stosowanych w salonach kosmetycznych oraz w gabinetach medycyny estetycznej. Dzięki niej możliwe jest między innymi zmniejszenie widoczności blizn i rozstępów, usuwanie tatuaży czy domykanie naczyń krwionośnych. Co więcej, zabiegi te wykonują nie tylko osoby, które faktycznie borykają się z którymś z tych problemów, ale również ci, którzy chcą zadbać o swój wygląd i zapobiec na przykład starzeniu skóry.
Zabiegi z wykorzystaniem tego rodzaju sprzętu polegają w głównej mierze na skierowaniu wiązki lasera na skórę. To właśnie na niej znajdują się tak zwane fotoakceptory, które mają różną zdolność pochłaniania energii. Dzięki temu możliwe jest działanie poprzez zasadę selektywnej termolizy. Polega ona na celowym wywołaniu urazu termicznego w zamierzonej i ograniczonej strukturze tkanki. Tego rodzaju terapie w znacznym stopniu zmniejszają ryzyko wystąpienia reakcji niepożądanych, gdyż wiązka światła laserowego ma niewielki wpływ na tkanki sąsiadujące z miejscem zabiegowym. To właśnie te czynniki sprawiają, że laseroterapia zyskuje w ostatnim czasie coraz większą popularność między innymi wśród osób borykających się z problemami skórnymi.
Okazuje się, że lasery kosmetyczne dostępne w niemal każdej hurtowni kosmetycznej, są urządzeniami bardzo uniwersalnymi. W zależności od tego, jakie fale są przez nie emitowane, można wykonać następujące zabiegi:
– odmładzanie i wygładzanie skóry,
– depilacja wszystkich części ciała,
– domykanie naczynek krwionośnych,
– zmniejszanie widoczności blizn oraz rozstępów,
usuwanie tatuaży, przebarwień, brodawek i innych zmian skórnych.
Jak widać, zakres działania laserów w przypadku zabiegów kosmetycznych jest bardzo szeroki. Sposób działania jest uzależniony między innymi od tego, jaki rodzaj urządzenia wybierzemy oraz jakiej długości fale będzie on emitował. Wybór odpowiedniego lasera ma również bardzo duży wpływ na skuteczność konkretnego zabiegu. Dlatego też ważne jest, aby każde urządzenie miało odpowiednie certyfikaty i spełniało narzucone normy. Podczas zakupu warto również zwrócić uwagę na parametry charakteryzujące dany model, gdyż tylko w ten sposób jesteśmy w stanie dobrać laser optymalnie dopasowany do wymagań i potrzeb klientek.
Tego rodzaju sprzęt dostępny jest w praktycznie każdej dobrze wyposażonej hurtowni kosmetycznej. W takich miejscach znajdziemy lasery kosmetyczne najwyższej jakości pochodzące od najpopularniejszych i zaufanych producentów z całego świata. Jest to również świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie do końca wiedzą, jaki typ urządzenia wybrać, gdyż w hurtowniach pracują specjaliści, którzy po otrzymaniu podstawowych informacji, dobiorą sprzęt optymalny dla naszych potrzeb. Ponadto, w większości przypadków zapewniony zostaje serwis gwarancyjny oraz pogwarancyjny, dzięki czemu nie musimy się martwić o ewentualne naprawy i konserwacje.
Coraz bardziej popularnym sposobem na zakup sprzętu do gabinetu kosmetycznego, w tym laserów, jest wykorzystanie internetu. Zamówienia online np. na https://www.abacosun.pl/pl/urzadzenia-do-salonu-kosmetycznego-176.html są przede wszystkim wygodne i nie wymagają jeżdżenia od jednej hurtowni kosmetycznej do drugiej w celu porównania asortymentu i wybrania najkorzystniejszego rozwiązania. Zakupu można dokonać bez wychodzenia z domu a towar zostanie dostarczony pod drzwi zazwyczaj w niewielkim odstępie czasu. Jest to świetne rozwiązanie dla właścicieli gabinetów kosmetycznych, gdyż pozwala na zaoszczędzenie czasu, który można wykorzystać na przykład za dopracowanie reklamy czy kompleksowe zajęcie się klientkami.