W układzie paliwowym każdego samochodu znajdują się wtryski, które mogą ulec zapieczeniu. Problem ten wynika przede wszystkim ze złogów rdzy powstałych wskutek szkodliwego działania wody (określanych mianem nagaru). Gromadzą się one zazwyczaj w gniazdach wtryskiwaczy oraz wgryzają w aluminiową głowicę – tym samym uniemożliwiają swobodne wyjęcie omawianych elementów w celu ich wymiany. Najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnego serwisu.
Wyciąganie wtryskiwaczy nadmiernie zapieczonych nie jest z pewnością zadaniem łatwym. Grozi przy tym poważnym uszkodzeniem głowicy, co może się wiązać z utratą znacznych środków finansowych. Warto zatem powierzyć tę czynność doświadczonym fachowcom posiadającym stosowną wiedzę i umiejętności. Najpierw dokładnie oczyszczą oni wszystkie gniazda i gwinty, następnie pokrywają całość preparatem przystosowanym do rozpuszczania złogów korozyjnych (np. środkiem detergentowym pod ciśnieniem), a na koniec za pomocą ściągacza bezwładnościowego bądź udarowego ostrożnie usunąć wtryski bez ryzyka ich przypadkowego złamania. Dodajmy, że koszt bezpiecznego wyjęcia pojedynczego wtryskiwacza w serwisie wynosi od 300 do maksymalnie 500 złotych – oczywiście w zależności od cennika danej firmy i poziomu nagromadzenia nagaru.