Jakie witaminy warto przyjmować na co dzień?

Jak ważne dla naszego organizmu są witaminy?

Witaminy to związki organiczne, które mogą być syntetyzowane przez żywe organizmy. Są niezbędnym elementem zdrowej diety i niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Istnieją dwa rodzaje witamin: rozpuszczalne w tłuszczach i rozpuszczalne w wodzie.

Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach rozpuszczają się w lipidach (tłuszczach) i muszą być spożywane z pożywieniem zawierającym tłuszcze, aby mogły zostać wchłonięte przez organizm ludzki.

Witaminy rozpuszczalne w wodzie, jak sama nazwa wskazuje rozpuszczają się w wodzie i można je spożywać z jedzeniem lub bez – nadal będą wchłaniane przez organizm.

Witamina A               

Witamina A jest związkiem organicznym występującym w wielu produktach spożywczych, w tym w rybach, wątrobie, jajach i produktach mlecznych.

Odgrywa ważną rolę we wzroście i utrzymaniu zdrowych komórek skóry. Niedobór witaminy A może prowadzić do słabego widzenia w nocy i suchości oczu. Niedobór może również prowadzić do większego ryzyka infekcji i zwiększonej podatności na choroby oczu, takie jak zaćma i związane z wiekiem zwyrodnienie plamki żółtej.

Kompleks witaminy B

Witaminy to związki organiczne, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Pomagają naszemu organizmowi uzyskać energię z pożywienia, promują wzrost komórek i utrzymują nas w zdrowiu.

W grupie B występuje osiem witamin – witamina B1 (tiamina), witamina B2 (ryboflawina), niacyna, witamina B6 (pirydoksyna), kwas foliowy lub foliowy, witamina B12 (kobalamina), biotyna i kwas pantotenowy.

Witamina C

Witamina C jest niezbędnym składnikiem odżywczym, którego potrzebuje nasz organizm. Pomaga w produkcji kolagenu, który jest głównym białkiem strukturalnym w organizmie.

Witamina C jest również znana jako kwas L-askorbinowy lub askorbinian. Jest to witamina rozpuszczalna w wodzie, której ludzie potrzebują w niewielkich ilościach dla dobrego zdrowia.

Witamina C znajduje się w owocach i warzywach, takich jak pomarańcze, truskawki, kiwi, brokuły, brukselka, papaja i pomidory.

Witamina D

Witamina D jest ważną witaminą, która pomaga organizmowi przyswajać wapń i fosfor. Pomaga również w utrzymaniu zdrowia kości, zmniejszeniu stanu zapalnego i ochronie przed niektórymi nowotworami.

Najlepszą porą na przyjmowanie witamin jest poranek ze śniadaniem. W ten sposób twoje ciało ma wystarczająco dużo czasu, aby to przetworzyć, zanim przejdziesz do następnego dnia.

Chcąc pozyskać więcej informacji na temat witamin, jakich należy więcej przyjmować każdego dnia, można pozyskać z poniższego poradnika, zamieszczonego na stronie https://sklep.bebio.pl/blog/jakich-witamin-jest-w-naszej-diecie-zazwyczaj-za-malo/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=jakich-witamin-jest-w-naszej-diecie-zazwyczaj-za-malo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

20 − sześć =