Jak działa elektroniczna karta pacjenta?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Elektroniczna karta pacjenta jest nowoczesnym systemem ułatwiającym pracę zarówno lekarzowi, jak i pacjentowi. Składa się ona z wielu funkcji, które można wykorzystać już od samego początku kontaktu medycznego w gabinecie lekarskim.

Jakie ułatwienia stwarza ten system?

Pierwszym punktem jest rejestracja pacjenta. Może być prowadzona w dwóch systemach – stacjonarnym oraz online. Umożliwia to zapisanie pacjenta na konkretną godzinę, wizyty równoległe czy kontrolowanie grafiku lekarza. Wizyty posiadają także swoje oznaczenia, które mogą się zmieniać. Rejestracja online jest dostępna dla pacjentów, dzięki czemu można podglądać obecne wizyty chorego. Istnieje także wyszukiwanie po usłudze, lekarzu lub dacie. Konta dla pacjentów można tworzyć w placówce.

Podczas pracy można także prowadzić dokumentację medyczną pacjenta. Jest ona stworzona w sposób przejrzysty (np. wszystkie daty wizyt widoczne są podczas pracy na jednym panelu oraz istnieje możliwość dodania załączników). Wizyty można porównywać między sobą, co jest przydatne podczas pracy długoterminowej. Narzędzie posiada możliwość wysyłania powiadomień wiadomością SMS, z czego można skorzystać do przypomnienia pacjentowi o wizycie. Część powiadomień nie posiada możliwości odpowiedzi (są one jednostronne – gabinet kontaktuje się z pacjentem), a na niektóre pacjent może odpowiadać. Szablony powiadomień można dostosowywać do potrzeb.

Profil posiada także usługę umożliwiającą do wystawianie e-recept PW i RPW niezależnie od sposobu ich refundacji. System posiada zdolność dodawania bloczków numerów recept. Baza leków jest dostępna przez cały czas. Ulega nieustannej aktualizacji. Lekarz może wystawić także 4 rodzaje skierowań używając programu (do specjalisty, na badania, szpitalne oraz na wyrób medyczny). System posiada gotowe szablony tego dokumentu. Ta struktura umożliwia także wystawianie elektronicznych zwolnień (tak zwanych e-ZLA). Weryfikowane są one za pomocą podpisania certyfikatu lub posiadania podpisu elektronicznego. Posiada opcję wydruku zaświadczenia.

Współpraca z NFZ

Program do gabinetu lekarskiego jest zintegrowany z Narodowym Funduszem Zdrowia. Pomaga to w rozliczeniach z tą jednostką oraz skonfigurowaniu z systemem eWUŚ. Staje się to niezwykle łatwe oraz intuicyjne. Wystawienie faktur nie było nigdy prostsze. W karcie można wystawiać różne rodzaje tego załącznika. Dla pacjenta istnieje opcja wystawienia faktury zbiorczej, dla osoby prywatnej czy płatnika wizyt. Dotyczy to także pracowników gabinetu.

Przykładem omówienia działającego w ten sposób programu jest: https://medyc.pl/jak-to-dziala. Jedna z procedur karty sprowadza się do raportowania, co też sprawdza się przy raporcie wizyt pacjentów, ilości wizyt (z uwzględnieniem wizyt odbytych oraz nieodbytych), sum usług w trakcie miesiąca wraz z ich kwotą, a nawet częstotliwości odwiedzania gabinetu przez konkretnego pacjenta. Możliwy jest wydruk za pomocą Excela lub PDF. Na wszystkich poziomach pracy posiada możność wydruku (np. historii pacjenta, zwolnienia, recepty czy faktury).

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*