Ochrona środowiska to od lat bardzo poważnie traktowany temat, a od niedawna znalazł swój wydźwięk także w reklamie. Zielony marketing to popularny trend, który ma na celu przyciągnąć klientów poprzez gadżety ekologiczne. Oznacza to, że firmy stawiają w swojej reklamie na przedmioty biodegradowalne, najlepiej wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu, by przyciągnąć nowych nabywców. W ten sposób chcą oznajmić swoją postawę eko.
Klienci są coraz bardziej świadomi, jeśli chodzi o ochronę środowiska i oczekują od marek poszanowania przyrody i niezagrażanie środowisku naturalnemu. Aby odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, przedsiębiorstwa podjęły nowe środki i sięgają coraz częściej po reklamowe gadżety ekologiczne, informując w ten sposób, że mają na uwadze dobro natury i ich działania nie wpływają niszcząco na naturę. Firmy chętnie rozdają długopisy wykonane z korka, bawełniane torby, bambusowe podstawki pod kubek ze swoim logo. To sposób na wzbudzenie zaufania i pokazanie się jako przedsiębiorstwa, które żyje w zgodzie z przyrodą.