Założenie własnej działalności wiąże się z wieloma wyzwaniami. Pierwsze związane są ze sprawami administracyjnymi. Otwarcie firmy to szereg formalności, podpisywania i gromadzenia dokumentacji czy potwierdzeń, nie wspominając o kwestiach finansowych. Każdy przedsiębiorca zobowiązany jest wyłożyć na start określoną sumę pieniędzy, która pozwala mu podjąć działania. Otwarcie działalności otwiera zaledwie pewien proces administracyjny i szereg działań, które zmierzają do zbudowania solidnej i rozpoznawalnej marki. W związku z tym kluczowe są działania marketingowe, które pozwalają uzyskać taką pozycję. Najskuteczniejsza będzie reklama, którą można podzielić na dwie podstawowe kategorie – tradycyjną, papierową oraz nowoczesną i internetową. W pierwszej grupie warto postawić na szyldy reklamowe Zielona Góra jest miastem, w której wiele firm zajmuje się ich wynajmowaniem. Dzięki nim można szybko i skutecznie dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Alternatywą dla tradycyjnego marketingu są działania w Internecie. Przede wszystkim aktywność w social mediach i kampanie reklamowe ukierunkowane na wyznaczoną grupę odbiorców usług. Tego typu działania należy dokładnie zaplanować i precyzyjnie wdrożyć.