Dobry pomysł, unikalne produkty i szybka obsługa zamówień sklepów internetowych nie wystarczą, by osiągnąć sukces w branży. Podstawą dobrego funkcjonowania i rozwoju tego rodzaju biznesu jest wysoka jakość obsługi klienta. Jak o nią zadbać? Przede wszystkim musimy pamiętać, że obsługa klienta zaczyna się znacznie wcześniej niż sprzedaż.
Klient lubi mieć poczucie, że jest ważny. Warto traktować go indywidualnie jeszcze przed dokonaniem transakcji. Dobrym pomysłem jest np. uruchomienie czatu, na którym klient uzyska odpowiedź na nurtujące pytania szybciej niż w przypadku kontaktu mailowego. To doskonała okazja, by rozwiać jego wątpliwości, a także doradzić w doborze produktu. Relację z konsumentem można budować także poprzez umożliwienie zapisu na newsletter. Poza przesyłaniem informacji o nowościach w ofercie, możemy w nim załączyć także specjalne oferty dostępne tylko dla subskrybentów.
Nikt z nas nie lubi długo czekać na zamówione produkty. Sprawna obsługa zamówień sklepów internetowych to przede wszystkim szybka wysyłka. Aby satysfakcja klienta była jeszcze większa, warto informować go na każdym etapie realizacji zamówienia, co aktualnie dzieje się z jego zakupem. Wysłanie linku do śledzenia paczki to oszczędność czasu również dla pracowników sklepu, bo klienci sami mogą monitorować, kiedy przesyłka dotrze.