Prowadząc salon odzieżowy, trzeba zadbać przede wszystkim o dostarczanie modnych ubrań o dobrej jakości, ponieważ tylko wtedy możliwe będzie przyciągnięcie klientów. Oczywiście powinna charakteryzować je rozsądna cena, adekwatna do rodzaju części garderoby. Sam asortyment jest oczywiście najważniejszy, ale chcąc zdobyć klientów i zainteresować ich ofertą własnej firmy, należy zwrócić również uwagę na prawidłową ekspozycję towarów, a więc ich ułożenie w lokalu. Kluczowe w tym aspekcie jest odpowiednie wyposażenie, które pozwoli stworzyć praktyczną, a jednocześnie estetyczną wystawę sklepową. Co powinno znaleźć się w salonie odzieżowym, aby możliwe było prawidłowe wyeksponowanie wszystkich towarów dostępnych w ofercie?
W salonie odzieżowym potrzebne są głównie solidne meble sklepowe o różnych rozmiarach, w tym regały i półki, na których swobodnie będzie można układać dowolne ubrania. Wraz z nimi niezbędne będą lady sklepowe, profile ścienne do zawieszania produktów, stojaki na ubrania, a także manekiny. To nie koniec, bo w sklepie z odzieżą nie powinno zabraknąć również wieszaków na ubrania oraz specjalnych krat przeznaczonych do montażu na ścianę. To na nich możliwe będzie na przykład wyeksponowanie całej kolekcji ubrań. Oprócz tego warto pamiętać o dodatkowych akcesoriach, na które składają się metkownice, koszyki do robienia zakupów, teleskopy do ściągania ubrań z manekinów lub wysoko położonych miejsc, czy też tablice do opisywania działów i komunikacji z klientem.