Aby sklep mógł cieszyć się popularnością, czyli częstymi odwiedzinami klientów, powinien odpowiednio prezentować swoją ofertę. Wizytówką każdego lokalu czy salonu realizującego sprzedaż towarów, jest zadbana ekspozycja. To w dużej mierze od jej właściwego zaaranżowania zależy pozytywny odbiór sklepu przez klientów, a tym samym jego rozpoznawalność pośród innych firm. Jak jednak sprawić, że ekspozycja będzie naprawdę dobra?
Jeżeli chodzi o podstawowe zasady, o których trzeba pamiętać, to najważniejszą jest przede wszystkim utrzymanie porządku. Warto unikać zbyt dużej ilości plakatów przedstawiających ofertę lub informujących o zniżkach. To pozwoli zachować przejrzystość ekspozycji, a dzięki niej klient dużo łatwiej odnajdzie się między regałami i półkami. Oczywiście nie oznacza to, że plakaty należy całkowicie wyeliminować, ale można zamiast nich zastosować chociażby standy tekturowe lub plastikowe. Takie przedmioty są doskonałym nośnikiem treści, dlatego świetnie sprawdzają się w reklamowaniu konkretnych produktów. W sklepie należy zapewnić efektywne oświetlenie, a także dbać o uzupełnianie braków w asortymencie, tak aby cała ekspozycja wyglądała naprawdę estetycznie. To z pewnością nie umknie uwadze odwiedzających, którzy widząc wysoki poziom prezentacji oferty zdecydowanie chętniej dokonają zakupu i wrócą do lokalu w przyszłości. Poza tym towary powinny być układane według określonych kategorii, co ułatwi ich szybki znalezienie.