Plakaty oraz wizytówki stanowią niezawodną oraz jedną z najpopularniejszych metod promowania działalności gospodarczej. Wizytówki są nośnikiem podstawowych informacji o firmie, takich jak jej nazwa, adres siedziby, telefon kontaktowy, e-mail. Plakaty dodatkowo wykorzystywane są do promowania oraz informowania o wydarzeniach, imprezach i różnych eventach. W oderwaniu od funkcjonalności marketingowej, plakaty stanowią estetyczny element wystroju wnętrz.
Po wykonaniu projektu wizytówki lub plakatu pojawia się kwestia ich druku. Każda drukarnia oferuje druk wizytówek, jednak oferta może różnić się co do szczegółów. Po pierwsze klient może dokonać wyboru podłoża druku, czyli materiału, na którym wizytówka zostanie wydrukowana. Po drugie wizytówka zostanie na życzenie klienta zalakierowana lub wytłoczona. Klient określa także kształt wizytówki. Aby wizytówka spełniła swój podstawowy cel, warto zainwestować odpowiednie środki w projekt oraz druk wizytówek.
Wykonywanie druku plakatów odbywa się najczęściej przy wykorzystaniu technologii druku cyfrowego, offsetowego oraz solwentowego. Drukarnie oferują wykonanie druku plakatów na małych formatach do wielkości A3, a także druk wielkoformatowy. W zależności od wielkości formatu oraz wykorzystanych technologii, różni się stawka cenowa. W celu zainteresowania potencjalnych klientów jak i wykorzystania plakatu jako formy wystroju wnętrz, warto zainwestować przede wszystkim w druk wielkoformatowy. Nowoczesne technologii wykorzystywane przy druku plakatów zapewniają idealne odwzorowanie grafiki oraz zachowanie żywych kolorów.